6 aktuelnih web dizajn trendova

6 aktuelnih web dizajn trendova

Razvoj interneta se može pratiti i kroz razvoj inovacija u izgledu web stranica tokom godina. Pre svega, mobilna revolucija je naterala web dizajnere da drastično promene pristup radu. Danas bi oni trebalo da prikažu Internet sadržaj na ekranima od najmanjih do najvećih rezolucija, a da se istovremeno ne izgubi ništa od vrednih informacija. Ako se zađe još dublje u svet web dizajna, može se primetiti da se novi trendovi stalno pojavljuju i pokazuju nam kako će izgledati Internet sutrašnjice.

Predstavljamo vam 6 aktuelnih web dizajn trendova koji su se pokazali kao dominantni tokom ove 2019. godine.

ŠTA ZNAČI WEB DIZAJN U 2019. GODINI?

Web sajtovi su već prošli kroz adaptaciju za mobilne uređaje. Jedan od neizostavnih zahteva kada se danas razgovara o izradi web sajtova je  da budu efikasni i user-friendly kako bi mogli da održe korak sa konkurencijom na online tržištu, bilo da se radi o desktop računarima, tabletima ili pametnim telefonima. Glomazni i donekle prenatrpani dizajni iz 2000-ih su već dugo stvar prošlosti.

Ključna reč kada se govori o web sajtovima je “upotrebljivost”. Responzivni web dizajn je važan trend za mobilno tržište. Naglasak je na tehničkoj fleksibilnosti istovremeno uzimajući u obzir uređaj sa koga pristupa korisnik. Stoga moderni web dizajn znači da jedan web sajt treba efikasno da “odreaguje” na uređaj sa koga korisnik pristupa i da svoj sadržaj predstavi u skladu sa tim. Responzivni web sajt je svesno dizajniran tako da web sajtovi mogu dobro da odreaguju na prethodno nepoznate sisteme.

different resolution size gadgets

6 WEB DIZAJN TRENDOVA IZ 2019. GODINE

Generalno gledano, web dizajn nastavlja da se razvija u istom pravcu kao što je to bio slučaj prethodnih godina: posvećena je veća pažnja mobilnim uređajima (responzivni web dizajn), sadržaju koji se lako konzumira, interfejsu koji ima svrhu, i korisničkom interfejsu koji je reaktivan i interaktivan. Sve u svemu, tokom 2019. godine se nastavilo sa web dizajn trendovima iz prethodnih godina i Internet se u tom smislu nije radikalno promenio. Međutim, neki trendovi ukazuju na dalja poboljšanja kada je reč o korisničkom iskustvu na platformama koja će pomoći u oblikovanju Interneta sutrašnjice.

TREND #1: BRZINA/PERFORMANSE POSTAJU SVE VAŽNIJI FAKTORI

Brzina postaje sve važnija – ovo gotovo da i nije trend koliko osnovni princip dobro dizajniranog web sajta. Ovo je delom zbog mobilne revolucije; na kraju krajeva, web sajt operatori žele da njihove stranice budu lako dostupne i da štede prostor. Što se web sajt brže učitava, to je bolje korisničko iskustvo – ovo jej bar bio slučaj pre deset godina. Ipak, može se primetiti jedan trend gde web dizajneri sve više i više okreću leđa elementima koji negativno utiču na vreme učitavanja i opterećuju memoriju, a sve to kako bi omogućili bržu upotrebu web sajta.

Takođe se pojavljuju i drugi trendovi. Primera radi, sve veći minimalizam u dizajnu web sajta znači izbegavanje multimedije koja opterećuje memoriju te se ona u velikoj meri izbegava, a ide se ka formatima koji ne zauzimaju toliko prostora. Ide se ka sajtovima gde je fokus na skrolovanju, gde se sve neophodne informacije smeštaju na jednu stranu, a korisnik treba samo da učita ovu jednu stranu umesto da ide na više njih.  Sve veća popularnost “belog prostora” takođe označava sve veću odsutnost elemenata koji mogu da uspore brzinu učitavanja web sajta.

Internet je postao sve brži i brži za relativno kratko vreme svog trajanja. No, i dalje su česte kritike da nije dovljno brz. Mobilne mreže podataka i još uvek nisu toliko moćne u nekim geografskim područjima. Web dizajneri, međutim, mogu da se bore sa ovakvim nedostacima tako što će web sajtove dizajnirati što je jednostavnije moguće.

Generalno pravilo u današnjem web dizajnu je: više je manje – što ne mora neophodno značiti i povratak na “flat” dizajn.

animated screen youtube video

TREND #2: DINAMIČKI ELEMENTI POZADINE

Jedan od značajnih web design trendova tokom 2019. godine bila je upotreba što kvalitetnijih i dinamičnijih slika i videa u pozadini.

Dinamički elementi u pozadini su omogućili kreatorima web sajtova da komuniciraju informacije brže i direktnije nego što su to mogli samo sa tekstualnim elementima. Uz to, na ovaj način se posetiocima sajta obraća na emocionalnom nivou uz pomoć slika, grafike i video sadržaja. Dinamička pozadina se stoga često koristi da bi se kod posetilaca pobudile određene emocije i da bi se korisnik doveo u pravo raspoloženje.

TREND #3: MIKROINTERAKCIJE

Mikrointerakcije su trend u UX dizajnu gde se odabrane korisničke interakcije kombinuju sa malim animacijama. Primera radi, to bi moglo da bude “Like” dugme na pametnom telefonu, gde sam telefon zavibrira kada se klikne na dugme.

TREND #4: DUGO/BESKONAČNO SKROLOVANJE

Slogan “mobile first” (prvo mobilna verzija) ne odnosi se samo na prikaz ekrana i sve validne informacije na njemu, već će sve veći trend ka mobilnim uređajima imati sve veći uticaj i na sam sadržaj sajta u budućnosti. Jedna od najvažnijih napredaka u ovom smislu je prelazak sa klika na skrolovanje. Koncepti dizajna poput beskonačnog skrolovanja ili paralaks efekti i dalje uživaju veliku popularnost u web dizajn trendovima za 2019. godinu.

Besprekidno skrolovanje je već prisutno na društvenim mrežama kao što su Facebook, Instagram, Reddit, Quora i kod mnogih blogova.

Beskonačno skrolovanje je idealno za web sajtove se velikim rasponom informacija, a ujedno, uz korišćenje sofisticarinh algoritama, informacije se filtriraju i korisnik će prvo videti najrelevantnije blogove ili članke.

TREND #5: PERSONALIZOVANO KORISNIČKO ISKUSTVO

Ciljano predstavljanje web sadržaja je jedan od osnovnih principa modernog web dizajna. To je posebno važno kada se radi o e-commercu, izboru sadržaja i njegovoj prezentaciji, koji bi trebalo da budu bazirani na zahtevima potencijalnih korisnika.

Dok funkcije poput “Može Vam se svideti” koristi praktično svaka online prodavnica, neke kompanije idu i dalje od toga i podešavaju prikazivanje proizvoda prema svakom korisniku. To znači da dva korisnika gotovo nikad neće videti istu selekciju proizvoda na sajtovima kao što su na primer Spotify ili Netflix.

TREND #6: CHAT BOTOVI

Programi za komunikaciju nisu nikakva novina. Chat botovi su nastali iz istraživanja u sferi veštačke inteligencije  (Artificial Intelligence)  i danas se već uveliko koriste na web sajtovima i web prodavnicama. Obično su to prozori za dijalog smešteni u dnu ekrana, u njih korisnik unosi svoja pitanja i dobija automatski generisan odgovor. Algoritam mašinskog učenja kreira personalizovani odgovor, koji ostavlja utisak da se dopisujete sa čovekom sa druge strane. Chat botovi se najčešće koriste kao asistenti pri kupovini ili kao alternativa klasičnoj sekciji za najčešće postavljana pitanja (FAQ).