7 razloga zašto je dobro imati web sajt

Učinili ste veliki korak i pokrenuli sopstveni posao. I pitate se da li Vam je uopšte potreban web sajt, naravno da ćemo vam reći – DA. Ali, ne bilo kakav. Potrebna Vam je dobra prezentacija na Internetu kojom ćete privući nove mušterije, povećati prodaju, predstaviti sebe i pokazati drugima da je Vaš brend poseban.

Ponašanje korisnika se vremenom menja i prilagođava se modernim tehnologijama, te se tako ponašanje korisnika promenilo kako bi se prilagodilo digitalnom dobu.

Ako se vratimo malo unazad i prisetimo Žutih strana (verujemo da će među Vama biti i onih koji su isuviše mladi da ih se uopšte i sećaju), sve će nam biti jasno. Telefon je velikim delom dvadesetog veka bio glavna reč tehnologije i u potpunosti je promenio način na koji se poslovalo i komuniciralo sa korisnicima pre toga. Kako je sve veći broj domaćinstava počeo da koristi telefonski imenik da bi pronašli lokalne proizvode i usluge, vlasnici biznisa su shvatili da je ulaganje u reklamiranje tog tipa pametna odluka. Reklamiranje u Žutim stranama je postalo standardna procedura za veći deo firmi. I to je imalo savršenog smisla – većina domaćinstava je koristila telefonski imenik svakodnevno.

Par desetina godina kasnije nastao je Internet i nova glavna reč tehnologije i status quo je opet bio uzdrman. Nastupila je digitalna transformacija. Kako je sve više i više korisnika shvatalo da mogu brzo i efikasno pronaći sve što im je potrebno na internetu mnogo brže i efikasnije nego u telefonskom imeniku, ponašanje korisnika se promenilo. Već do 2011. godine 70% Amerikanaca je retko koristilo štampane imenike. Takođe, 2011. godine više od 59 procenata korisnika je već išlo onlajn kako bi pronašlo lokalne biznise.

Još jedan vremenski skok i već smo u 2019. godini gde je broj korisnika koji idu onlajn da pronađu lokalni biznis skočio do 4,2 miliona ljudi u Srbiji.

Ako želite da oni odaberu Vaš posao ili uslugu, treba i Vi da budete online – što znači, potreban Vam je web sajt.

ZAŠTO VAM JE POTREBAN WEB SAJT U 2019. GODINI – BEZ OBZIRA KOJOJ BRANŠI PRIPADATE

Vidite, u 2019. godini potreban Vam je web sajt. Zapravo, sajt Vam je trebao još od onog trenutka kada ste pokrenuli posao, ali – bolje ikad nego nikad.

Ovo se odnosi na sve industrije, bilo da se radi o uslugama ili proizvodnji. Digitalizacija (o kojoj se toliko govori) počinje od sajta. Ako to nije dovoljno da Vas ubedi, evo 7 razloga zbog kojih Vam je potreban web sajt koji je optimizovan i koji se dobro održava.

RAZLOG #1: 30 PROCENATA SVIH KORISNIKA NEĆE UZETI U OBZIR NEKI POSAO ILI USLUGU AKO NEMAJU WEB SAJT

Vaš web sajt je Vaš primarni marketing alat jer, kao što smo već rekli, živimo u digitalnom dobu. Prema podacima koji je objavio DataReportal 75% stanovnika Srbije koristi internet svakog dana, a od toga je 43 odsto njih aktivno na društvenim mrežama. Samim tim, korisnici očekuju da su i kompanije prisutne na Internetu (uključujući i stavku da imaju web sajt) i smatraće posao ili uslugu koji nemaju web sajt za manje profesionalne od onih koji imaju.

RAZLOG #2: LJUDI VAS PRETRAŽUJU NA INTERNETU

Jedna od prednosti posedovanja web sajta za male i srednje biznise je da ste tamo gde su Vaši korisnici. Postoji dobar razlog zašto toliko kompanija ulaže u web sajt sa integrisanom SEO optimizacijom. Verovali ili ne, Gugl zabeleži 3.5 milijardi pretraga na dnevnom nivou, i baš ovog trenutka, postoji neko blizu Vas ko je na Internetu i ko istražuje upravo Vaš posao ili uslugu. Pitanje je samo: da li mogu da Vas pronađu?

RAZLOG #3: VEĆINA KORISNIKA INTERNETA KORISTI WEB SAJTOVE KAKO BI PRONAŠLI NEKI BIZNIS ILI USLUGU

Baš tako. Prema nekim izveštajima, 63 procenata Internet korisnika koristi kompanijski web sajt prevashodno da bi saznali nešto o tom poslu. To je prilično veliki broj ljudi, zar ne? Saberite to sa činjenicom da 93 procenata Internet pretraga kreće od nekog pretraživača – i eto Vam matematike. Drugi neophodan razlog da Vaš posao ili usluga ima web sajt? Korisnici u proseku koriste tri izvora pre nego što donesu odluku o kupovini, a 30 procenata njih automatski precrta u glavi one poslove koji nemaju web sajt.

RAZLOG #4: NA KOMERCIJALNE TRANSAKCIJE U SVAKOJ INDUSTRIJI – UKLJUČUJUĆI B2B, INDUSTRIJU I PROIZVODNJU – UTIČE SADRŽAJ SA WEB SAJTA

Većina kompanija koje nemaju web sajt kažu da je razlog za to što njihova industrija nije prisutna online. Ovo se najčešće čuje od vlasnika biznisa uslužnim i proizvodnim industrijama.

Ako ste i Vi među njima, pogledajte brojke u sledećem paragrafu.

Prema nekim istraživanjima, čitavih 75 odsto B2B kupaca kažu da sadržaj na web sajtu značajno utiče na njihovu odluku o kupovini, a 62 odsto kažu da mogu da završe izbor kupovine samo na osnovu sadržaja na web sajtu.

Prosečni B2B kupac sad vrši u proseku 12 online pretraga pre nego što stupi u kontakt sa adminima web sajta, i tad su već na 57 odsto na dobrom putu da završe kupovinu i pre nego što razgovaraju sa sektorom prodaje. Čak i za industrijske i proizvodne kompanije – 67 odsto kupovina su pod uticajem digitala. I ne samo to. Polovina svih B2B korisnika danas takođe očekuje da web sajt snabdevača bude kanal od pomoći, a više od trećine njih očekuje da im upravo web sajt najviše pomogne.

RAZLOG #5: 75% KORISNIKA PRIZNAJE DA O KREDIBILITETU KOMPANIJE SUDI NA OSNOVU DIZAJNA WEB SAJTA

To što nemate web sajt može da utiče da Vam korisnici manje veruju. U stvari, prema istraživanjima iz 2018. godine, 75% procenata ljudi je priznalo da o kredibilitetu kompanije sudi na osnovu dizajna web sajta. Ljudi će pre sarađivati sa nekim kome veruju, a web sajt je prvo mesto na koje odu da provere podatke, recenzije i nagrade.

Zato budite oprezni – ako imate loš dizajn web sajta, sama činjenica što postojite online Vam neće mnogo pomoći. Imate oko 50 milisekundi (0.05 sekundi) da ostavite utisak na posetioca Vašeg sajta i “ubedite” ga da ostasne. U narednih 10 sekundi (a često i manje) treba da mu kažete šta može očekivati od Vašeg sajta i usluga. Nakon tog vremena, ako to nije ono što žele, oni odlaze.

RAZLOG #6: NA OSNOVNA PITANJA MORATE ODGOVORITI JAKO BRZO

Ovo je posebno važno za B2B firme. Ljudi posećuju vaš sajt kada žele da saznaju nešto ili da urade nešto. Takođe očekuju ispunjenje očekivanja koliko odmah, što znači da treba da treba da vide odgovore na sledeća tri pitanja u roku od tri sekunde od kada dođu na Vaš sajt:

  • Ko ste Vi?
  • Šta nudite?
  • Kako da Vas kontaktiraju?

Živimo u vremenu kada se očekuje da sve bude dostupno bez čekanja, gde korisnici zahtevaju informacije odmah – što znači da bi web sajt Vaše kompanije trebalo da odgovori na svako od gore pomenutih pitanja, a da korisnik ne mora uopšte da skroluje kroz stranicu.

RAZLOG #7: DRUŠTVENE MREŽE NISU UVEK POUZDANE

Dakle, smatrate da Vam nije potreban web sajt ako ste već prisutni na Fejsbuku?

Super, isto tako je i svaki drugi posao u Americi, primera radi. Potreban Vam je web sajt čak i ako imate Fejsbuk stranu.

I znate šta još? Pojedinim biznisima postaje sve teže da se povežu sa korisnicima na društvenim platformama? Za manje od nedelju data od ažuriranja Fejsbukovog algoritma, organska pretraga je pala još niže nego što je to prethodno bio slučaj. Još jedan maler? U 2018. godini, ljudi su provodili 50 miliona manje sati na društvenim mrežama nego što je to bio slučaj 2017. godine.

Istina, društvene mreže mogu da pomognu rastu Vašeg posla, ali nemojte sve nade polagati u jedan markteniški kanal, posebno ne u budućnosti.

*Jedno loše iskustvo na web sajtu može da dovede do toga da se šanse da se korisnik vrati na taj sajt smanje i do 88%.

* 46% B2B kupaca će odmah otići sa sajta ako im nije jasno čime se kompanija bavi, a 37% njih će otići zbog loše navigacije ili dizajna.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *